آخرین اخبار
حرکت  جالب سمنانی ها  در  همایش سرمایه گذاری و اقتصاد شهری

حرکت جالب سمنانی ها در همایش سرمایه گذاری و اقتصاد شهری

اولین همایش سرمایه گذاری و اقتصاد شهری استان سمنان  روز چهارشنبه مورخه ۱۰/۶/۹۵ در محل هتل دربند مهدیشهر آغاز بکار نمود .

این همایش با حضور تمامی فرمانداران ،  شهرداران و اعضای شوراهای  اسلامی شهرهای  استان سمنان و جمعی از مدیران کل مرتبط در حوزه سرمایه گذاری شهری و روسای تشکل های بخش خصوصی  در مهدیشهر برگزار شد.

سخنرانان همایش عبارت بودند از :

  • دکتر زندیه وکیلی – معاون عمرانی استاندار
  • مهندس ارگی   –  فرماندار مهدیشهر
  • مهندس موسوی – شهردار سمنان
  • پروفسور فولادی – پدرCDS   کشور
  • مهندس داود ندیم – پدر سرمایه گذاری شهرداریهای کشور

دکتر زندیه وکیلی  با اعلام اینکه اولویت برنامه های معاونت عمرانی  استانداری ، ایجاد تفکرتوسعه شهری با سیستم سرمایه گذاری مشارکتی میباشد  گفت:  در سه ماه گذشته فرصتهای سرمایه گذاری تمامی شهرداریهای استان احصاء گردیده و جهت عرضه در بازار  سرمایه گذاری در مرحله  تهیه بسته های مشارکتی  توسط یک مشاور توانمند  میباشد. وی با اعلام آمادگی استانداری سمنان جهت هرگونه همکاری و حمایت لازم از سرمایه گذاری  اظهار امیدواری کرد تا بخش خصوصی بومی استان و مدیران شهری با تلاش بیشتری  این سیستم را اجرایی نمایند.

همچنین در تالار همایش سرمایه گذاری اتفاق جالبی برای نخستین بار در کشور افتاد و  به پیشنهاد  معاون عمرانی استانداری سمنان و جهت ارج نهادن به سرمایه گذاران و بخش خصوصی ، تمام مسئولین دولتی از ردیف اول برخاسته و در ردیفهای بعدی نشستند و ردیف اول را فقط به فعالین بخش خصوصی اختصاص دادند که این حرکت نمادین نشانگر عزم  جدی مدیران دولتی استان سمنان برای همکاری با بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار  میباشد.

مهندس موسوی شهردار سمنان با اشاره به اینکه امروزه در خارج از ساختار شهرداری‌ها، منابع مالی عظیمی آمادگی ورود به حوزه سرمایه‌گذاری در بخش مدیریت شهری را دارند، گفت :  چنانچه مدیریت شهری بتواند باری که‌ از اقیانوس عظیم منابع مالی خارج از شهرداری‌ها را به پروژه‌های شهری متصل کند شاهد توسعه روز افزون در حوزه شهرها و توسعه شهری در ایران اسلامی خواهیم بود.

مهندس  ارگی  فرماندار مهدیشهر  ضمن خیر مقدم به حاضرین  از شهرداران و شوراها و دستگاههای اجرایی شهرستان خواستند تا زمینه لازم برای سرمایه گذاری را فراهم آورند و از پتانسیل های شهرها استفاده بهینه بعمل آید و برنامه ریزی و تلاش برای تبدیل شهرهای استان سمنان از معبر به مقصد اجرایی گردد.

پروفسور فولادی ، پدر  CDS  کشور که در تهیه تعدادی از برنامه های توسعه پنجساله کشور همکاری فعالی داشته و از برنامه نویسان کشور محسوب میشوند  ضمن سخنرانی در این همایش  گفتند : تا به امروز از پرداختن به توسعه شهرها  در برنامه های توسعه ای کشور غفلت  جدی شده است و میبایست  در برنامه های بعدی ، توجه ویژه و اساسی برای این حوزه مبذول گردد. وی همچنین تهیه سند راهبرد توسعه شهری  ( CDS ) را برای تمام شهرها الزامی دانست تا توسعه شهرها بر مبنای مطالعات علمی صورت پذیرد .

 داود ندیم ، پدر سرمایه گذاری شهرداریهای کشور ضمن  سخنرانی نسبت به تبیین تجربیات جهانی در حوزه سرمایه گذاری  اقدام نموده و نمونه اقدامات توسعه ای کشورهای منطقه را شرح دادند ،  سپس   کارگاه عملی  برای کلیه حاضرین برای شرح کامل مدل ۷-۴-۱  سیستم سرمایه گذاری مشارکتی برگزار نمودند و نیز یک کارگاه  ویژه  نیز برای شهرداران  حاضر برگزار نمودند.

وی  لزوم انجام مطالعات قبل از جذب سرمایه  ها را ضروری دانسته و تهیه سند راهبرد توسعه شهر ، مطالعات برندینگ شهری و تهیه برنامه های یکساله و پنجساله  اقتصادی برای شرداریها را از الزامات  سیستم سرمایه گذاری ذکر نمودند.

طراحی سایت