مشخصات پروژه سرمایه گذاری مرکز تجارت جهانی تابلو فرش ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سردرود ، مهندس حاجی زاده شهردار سردرود با اعلام اینکه، پروژه مذکور با ۳۷۳ میلیارد  ریال اعتبار توسط شهرداری سردرود بصورت مشارکتی در حال احداث می باشد.

شهردارسردرود  با بیان اینکه این مرکز در هشت طبقه بنا می شود، افزود: زیر بنای کل احداث ۲۰۵۰۰ متر مربع و مدت اجرای طرح ۳۰ ماه کاری است.

وی با اشاره به اهمیت تابلو فرش سردرود در ایجاد اشتغال و اقتصاد آذربایجان شرقی اظهار کرد: توسعه این هنر – صنعت ارزشمند می تواند موجب توسعه صادرات غیر نفتی کشور و ریشه کنی معضل بیکاری در کشور شود.

سردرود مشهور به پایتخت تابلو فرش جهان یکی از شهرهای مهم بخش مرکزی شهرستان تبریز با سابقه طولانی در تولید فرش های دستبافت است و بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰ بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد.

در سال های اخیر بافت تابلو فرش در آذربایجان شرقی به­ ویژه شهر سردرود افزایش چشمگیری یافته و ۵۰۰کارگاه تابلو فرش در این شهر فعالیت می کند و به گفته مسوولان این شهر نرخ بیکاری در سردرود به دلیل رونق این صنعت به صفر رسیده است.

بر اساس آمار اتحادیه تابلو فرش سردرود نزدیک به ۸۰ درصد مردم این شهر به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این هنر کسب درآمد می کنند و ۸۰ درصد تابلو فرش کشور در این شهر تولید و نقش موثری در تولید ۲۰ درصد دیگر تابلو فرش های تولید شده در کشور دارد.

تابلو فرش سردرود در فهرست آثار میراث فرهنگی و معنوی ثبت ملی شده و نخستین و تنها اتحادیه صنف تولیدکنندگان تابلو فرش ایران در سال ۹۰ در این شهر ایجاد شده است.

 قابل ذکر است شهر سردرود امسال در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ، این کالای هنری در کشورهای عضو معاهده لیسبون برای ثبت و حمایت معرفی و بعنوان گردید.

دفترچه تفکیک طبقات پروژه مذکور بشرح ذیل می باشد.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت