دور خیز شهرداری کرمانشاه برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی

رویکرد  جدید مدیران شهری کرمانشاه  برای توسعه این شهر ، با برگزاری نخستین همایش  سرمایه گذاری در مرداد ۱۳۹۵ شروع شد.

آرش رضایی ، شهردار جدید کرمانشاه  با خاطر نشان نمودن اینکه درآمدهای سیستم سنتی شهرداری جوابگوی توسعه شهری نیست ، اولویت برنامه های خود را  فعال نمودن سرمایه های بومی ، و جذب قسمتی از سرمایه های ملی و بین المللی برای توسعه کرمانشاه اعلام نمود.

ایشان با دعوت از گروه تخصصی مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت و با همکاری و همفکری نخبگان  و فرهیختگان  کرمانشاهی  قصد دارد سند توسعه بیست سال آینده شهر را تهیه و گامهایی از آن را اجرایی نماید.

کانال تلگرام کنکاش  با عضویت بیش از یکصد نفر از فعالین ، کارشناسان ، اساتید وفرهیختگان شهر  راه اندازی گردیده و به مباحث تخصصی توسعه بصورت  آنلاین پرداخته میشود.

گروهی از متخصصان  در حال تهیه سند  راهبرد توسعه شهری (   C.D.S )  با استفاده از شیوه جدید و روش ” مطالعات گرم ”  میباشند.

گروهی دیگر نیز از تحصیل کرده ها و اساتید علم برندینگ در حال تهیه برند جامع شهر کرمانشاه میباشند تا مقدمات  آرمان و ایده ی جهانشهر کرمانشاه را بصورت علمی ارائه نمایند و این شهر  تاریخی و باستانی را در سراسر گیتی با معرفی برند آن   پر آوازه نموده و زمینه جذب هرچه بیشتر توریست در شاخه های مختلف آن فراهم شود.

آرش رضایی تاکید کرده که یکی از اهداف اجرای این برنامه ها  ،  ارتقاء  درآمد تک تک  شهروندان کرمانشاهی  میباشد .

برنامه یکساله اقتصادی نیز برای شهر داری در حال تدوین بوده و نسخه ابتدایی آن در مهر ماه رونمایی خواهد شد.

فرصت های سرمایه گذاری شهر داری در حال طی مراحل تدوین و تکمیل و اخذ مجوزها و رفع نواقص هستند تا بزودی در همایش های تخصصی برای سرمایه گذاران عرضه شوند. از آبان ماه سالجاری  جلسات تخصصی پرزنت فرصتهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی بصورت مستمر  در کرمانشاه برگزار خواهد شد و به همین منظور از هم اکنون بانک اطلاعات شرکتهای مرتبط در حال جمع آوری میباشد.

زیر ساختهای قانونی  ،  ساختاری ، فرهنگی و فرآیندی  برای  ریل گذاری مسیر توسعه شهر  در حال انجام است . شیوه نامه جدید سرمایه گذاری ، اساسنامه سازمان سرمایه گذاری ، تشکیل معاونت اقتصادی در شهرداری  ، تاسیس شرکت سرمایه گذاری برای شهرداری جزو برنامه های اعلامی شهرداری برای ریل گذاری سیستم سرمایه گذاری شهری پیشنهاد شده و مقدمات آنها در حال اقدام است.

بنا به دعوت شهردار کرمانشاه ، مجموعه تخصصی اساتید مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت کشور ،  در کرمانشاه حضور یافته و با همکاری مجموعه ای از علاقمندان به توسعه کرمانشاه ، این برنامه ها را عملیاتی مینمایند.

 شهرداری کرمانشاه از تمامی علاقمندان به توسعه این شهر زیبا خصوصا اساتید ارجمند خواست تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه های فوق را به معاونت برنامه ریزی شهرداری  یا  اداره سرمایه گذاری  شهرداری تقدیم نمایند.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت