فرمانداربناب: مدیرانی که موجب فرار سرمایه گذاران شوند، جایی در بناب ندارند

نصر: فرماندار بناب کاهش فروش و صادرات محصول و مشکلات مالکیتی را از عوامل عمده کاهش ظرفیت تولید و یا تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در بناب دانست و گفت: مدیرانی که موجب فرار سرمایه گذاران از بناب شوند، جایی در بناب ندارند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان افزود: تمام توان مسئولان و مدیران شهرستانی باید برای فعال سازی این واحدها صرف شود.
وی اظهارکرد: تأمین سرمایه در گردش این واحدها در دستور کار دولت قرار گرفته است و ۲۳ واحد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.

وی افزود: برای این منظور تسهیلات ۱۸ درصدی به صنعت گران اعطا می شود که ۶ درصد آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۱۲ درصد باقی مانده از سوی واحدهای تولیدی پرداخت می شود.
نماینده عالی دولت در بناب با انتقاد از کندی صدور مجوز برای واحدهای تولیدی و صنعتی تأکید کرد: نباید متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در معرض بوروکراسی اداری قرار گرفته و از سرمایه گذاری منصرف شوند.
فرج اللهی همچنین مشکل جدی واحدهای دامداری، صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان بناب را بالا بودن قیمت نهاده های دامی و پایین بودن قیمت محصولات تولیدی اعلام کرد و از سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی خواست برای حل مشکل این واحدها اقدام کنند.
فرماندار بناب در ادامه به ممنوعیت قطع انشعاب های آب، برق و گاز واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: ادارات خدمات رسان باید ابتدا با مدیران واحدهای دارای بدهی مکاتبه کنند و در صورت پرداخت نکردن بدهی مراتب را به ستاد اقتصاد مقاومتی گزارش دهند.

فرج اللهی اظهارکرد: هرگونه اقدام برای تعیین تکلیف بدهی انشعاب با تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی اعلام کرد: بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی در شهرستان بناب وجود دارد که کمتر از ۱۰ درصد از آنها تعطیل یا با توان کمتر از ظرفیت اسمی کار می کنند.

شهرستان بناب با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۳ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است؛ نیروگاه سهند و مجتمع فولاد صنعت بناب از بزرگترین واحدهای تولیدی این شهرستان به شمار می روند.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت