برنامه های شهرداری رشت در حوزه سرمایه گذاری اعلام شد.

در نشست این هفته‌ی بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان عاشوری مدیر دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری کلانشهر رشت انواع فرصتهای سرمایه‌گذاری و نوع پروژه‌های تعریف شده در این زمینه را در سه افق برنامه‌ی کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت: عاشوری در این نشست با تشریح مباحث مربوط به توسعه و عمران شهری با نگاه سرمایه‌گذاری به ویژه شناسایی و تبیین چالشها و همچنین چشم‌اندازهای جذب سرمایه‌گذار برای توسعه‌ی اقتصادی شهر رشت تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار در جهت توسعه‌ی اقتصادی استان با محوریت مدیریت و عمران شهری محقق می‌شود.
وی به راهکارهای حقوقی و قوانین موجود سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از عوامل نارسا در این روند اشاره کرد و گفت: ما در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی شهری و در حیطه‌ی قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری از ضعف قانونی رنج می‌بریم و بایستی موضوعات قانونی مربوط به سرمایه‌گذاری را از طریق مجلس پیگیری نماییم تا به نتیجه‌یی مطلوب و مشخص برسد.
عاشوری گفت: برای جذب و جلب سرمایه‌گذار به پروژه های شهری ابتدا ما مدیریت سرمایه‌گذاری و در گام دوم تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کنیم تا ساختارهای سازمانی به شکل یک چارت ماتریسی ایجاد شود.
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری کلانشهر رشت سپس گفت: ابتدا بایستی زیرساختها و بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود و سبدهای سرمایه‌‌گذاری ویژه و مشخص تبیین و تشریح گردد.
وی تاکید کرد: در راستای تحقق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و عمرمی شهرداری کلانشهر رشت ابتدا به اصلاح فرآیندها، حمایت از سرمایه‌گذار، تسهیلگری و تسریع در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان مهمترین اصول در جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی برای اجرا و تحقق برنامه‌های توسعه و عمران شهر توجهی ویژه دارد و همچنین در نظر دارد تا با مشارکت بخش خصوصی زمینه ساز توسعه‌ی شهر به صورت یک فرآیند برد – برد در زمینه‌های مختلفی چون فرهنگ، هنر، سلامت، خوراک‌شناسی که از ظرفیتهای مهم و موجود شهر رشت هستند، باشد.
عاشوری اضافه کرد: دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری کلانشهر رشت تلاش می‌کند با هدایت و به‌کارگیری سرمایه‌های بخش خصوصی و با هدف تامین منابع پایدار برای توسعه و عمران شهری و همچنین تامین زیرساختهای شهری تلاش نماید تا در راستای اجرای اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت گامهایی اساسی برای دستیابی به اهداف متعالی توسعه‌ی شهر بردارد.
وی ادامه داد: ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران والاترین هدفی است که مدیریت شهری دنبال می‌کند و بر این مبنا شهرداری کلانشهر رشت علاوه بر فراهم کردن زیرساختهای لازم اداری و اجرایی تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از سبدهای سرمایه‌گذاری فرصتهایی را پیش روی سرمایه‌گذار بخش خصوصی چه حقیقی و چه حقوقی قرار دهد و از این رهگذار به توسعه و عمران شهری بیندیشد.
وی همچنین به نقش سرمایه‌گذاری در بهبود اقتصاد شهری و شهروندان، چشم‌انداز شهر رشت بر اساس افق برنامه‌ی ۱۴۰۴، تحلیل وضعیت موجود سرمایه‌گذاری در شهر رشت، راهبردها و راهکارهای پیش روی مدیریت شهری برای توسعه و عمران، بررسی تجارب دیگر کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، ارومیه و…، مدلسازی توسعه‌ی فرآیندی، انواع روشهای مشارکت در مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری، فرآیندهای مربوط به ملک از شریک و ملک از شهرداری در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و همچنین شیوه‌نامه‌ی مصوب دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت، انواع فرصتهای سرمایه‌گذاری در این شهر و تشریح وضعیت آنها پرداخت.
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: پروژه های توسعه و عمران شهری که به شکل بسته‌های سرمایه‌گذاری برای رشت مطالعه شده در سه حوزه‌ی «گردشگری و سلامت» ، «بازآفرینی شهری»، و «حمل و نقل و زیرساخت» بوده است.
وی در ادامه با بیان برخی از پروژه هایی که در این سه بخش در دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و بسترهای اولیه‌ی جذب سرمایه‌گذار آن نیز فراهم شده است، گفت: پروژه‌ی ساماندهی حاشیه‌ی رودخانه‌ی زرجوب و گوهرر رود، باغ ۴۵۰ هکتاری هنر و طبیعت لاکان، تالاب عینک، بوستان تفریحی – گردشگری ۱۴ هکتاری دخانیات و کارخانه‌ی زباله‌سوز از پروژه‌های مطالعه شده در بخش گردشگری و سلامت شهر رشت در حوزه‌ی پروژه های کلان شهری است.
عاشوری سپس تاکید کرد: در پروژه‌های بازآفرینی شهر ما موضوع مسیر سبز و پیاده راه هشت کلیومتری را داریم که بزرگترین پیاده‌راه فرهنگی کشور خواهد بود.
وی همچنین در مبحث حمل و نقل و زیرساخت به بازگشایی برخی مسیرها از جمله ادامه‌ی صیقلان به تختی و خط تراموای رشت اشاره کرد و گفت: در کنار اینها ما پروژه‌های خردی را نیز در سه بخش «حمل و نقل و زیرساخت»، «بازآفرینی» و «گردشگری و سلامت» دنبال می‌کنیم.
مدیر دفتر سرمایه‌گذاری شهرداری کلانشهر رشت در پایان سخنان خود به برخی پروژه هاییی که در قالب فرصتهای آینده برای شهر رشت ترسیم شده از جمله دهکده‌ی سلامت، نمایشگاه بین المللی عرضه میوه و تربار و باغ تالار زربافی اشاره کرد و در باره‌ی هر یک به تشریح جزییات پرداخت.
وی در نهایت به پرسشهای حاضران در باره‌ی مباحث گفته شده پاسخ داد.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت