آخرین اخبار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی: الگوهای اقتصاد مقاومتی بومی و عملیاتی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی: الگوهای اقتصاد مقاومتی بومی و عملیاتی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه چرا در سال‌های گذشته به اقتصاد مقاومتی تأکید می‌شود گفت: مشکلات اقتصادی در حال حاضر مهم‌ترین تهدید کشور است و دشمن هم بیشترین فشار خود را در این بخش وارد می‌کند.

به گزارش تبریز بیدار،  داوود بهبودی ظهر امروز در سومین نشست منطقه‌ای توسعه و مشارکت عمومی-خصوصی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴، اظهار داشت: تقریباً ۲۰ سال است که می‌خواهیم رویکرد توجه به بخش خصوصی و جدا شدن از بخش دولتی را عوض کنیم و در هر برهه‌ای به دلایل مختلفی اجرایی نشده است، اما پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ دیگر بهانه‌ای برای تعلل وجود ندارد.

وی بابیان اینکه مشکلات و شکاف‌های زیادی بر سر راه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ وجود دارد گفت: برای همه مشکلات و چالش‌ها بایستی راهکار ارائه دهیم و بر اساس عدالت محوری و بومی‌سازی برای آن منطقه آن راهکارها را عملیاتی کنیم، لذا الگوهای اقتصاد مقاومتی نیز باید بومی و عملی شود و به‌سرعت وارد عمل شد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه چرا در سال‌های گذشته به اقتصاد مقاومتی تأکید می‌شود، گفت: مشکلات اقتصادی در حال حاضر مهم‌ترین تهدید کشور است و دشمن هم بیشترین فشار خود را در این بخش وارد می‌کند، به همین خاطر حتماً نیاز هست که در بخش اقتصادی مجهزتر و آماده‌تر باشیم.

وی افزود: در دولت‌های گذشته، دولت خود وارد اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها می‌شد و شاید فکر می‌کردند با این کار در حال خدمت هستند، غافل از اینکه دولت با ایجاد و مدیریت پروژه خود مستقیماً درگیر می‌شود و از وظایف اصلی دولتی عقب می‌ماند.

بهبودی، همکاری مسئولان دولتی برای انتقال کارها به بخش خصوصی را خواستار شد و گفت: درگذشته و در حال هم از سوی برخی از دولتی‌ها انگیزه مضاعفی برای این کار وجود ندارد و در مقابل خصوصی‌سازی مقاومت می‌کنند.

وی افزود: بهترین شیوه و راهکار برای پیشرفت کارها این است که بخش خصوصی را به شکل واقعی وارد کار کنیم، نه اینکه صرفاً با واگذاری و فروش بخش‌های دولتی به بخش خصوصی، مشکلات جدیدی ایجاد کنیم.

طراحی سایت