مدیرکل اقتصادی و دارایی تاکید کرد: تامین و تضمین امنیت سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی/ برای بازسازی صنایع استان خواهان همکاری آلمانی ها هستیم

نصر: مدیرکل اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی از تامین و تضمین امنیت سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار نصر، “رضا حسینی” در نشست مشترک با هیات عالی رتبه اقتصادی آلمان گفت: بزرگترین شهر صنعتی خاورمینه در تبریز به وسعت ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار در حال احداث است و آذربایجان شرقی با دارا بودن ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی آماده جذب سرمایه گذاری های خارجی است.

وی از احداث نیروگاه های جدید برق در استان خبر داد و گفت: بنا داریم آذربایجان شرقی را به هاب انرژی منطقه تبدیل کنیم و سرمایه گذاران هیچ دغدغه ای از جهت تامین انرژی نخواهند داشت.

حسینی از ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: همه مسئولان استان آماده انجام وظیفه برای جذب  و حمایت از سرمایه گذاری های خارجی هستند.

وی به تاریخ کهن تبریز و آذربایجان اشاره کرد و گفت: ویژگی های تاریخی و طبیعی آذربایجان شرقی، این استان را با ۱۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در زمره مراکز مهم جذب توریسم قرار داده و ما در این زمینه هم آماده حمایت از سرمایه گذاری های خارجی هستیم.

مدیرکل اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی به مزیت های نسبی استان اشاره کرد و گفت: ما در بخش معدن رتبه اول کشور و در صنایع دارویی رتبه دوم ایران را داریم و از لحاظ حجم اقتصاد هم استان ششم کشور هستیم.

حسینی به حضور پررنگ صنایع غذایی، شیرینی و شکلات در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه ماشین آلات و تکنولوژی تولید نیازمند همکاری با آلمان هستیم و برای بازسازی صنایع استان خواهان همکاری آلمانی ها هستیم.

وی از تامین و تضمین امنیت کامل سرمایه گذاری خارجی در ایران خبر داد و گفت: ایران امنیت همه جانبه سرمایه گذاری خارجی در کشور را تامین و سرمایه خارجی ها را در قبال ملی شدن تضمین می کند و سرمایه گذاران خارجی امکان ثبت ۱۰۰ درصدی شرکت در داخل ایران را دارند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از ارائه مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری های خارجی از ۵ الی ۱۳ سال خبر داد و گفت: صادرات محصولات تولید شده در داخل کشور توسط سرماتیه گذاران خارجی هم معاف از مالیات و عوارض گمرکی است. همچنین کلیه فعالیت ها و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامداری ایران بصورت مادام العمر معاف از مالیات خواهند بود.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت