ارومیه ، پیشتاز تکنولوژی سبز در پسماند شهری. زباله های ارومیه ، طلا شدند.

اولین قرارداد سرمایه گذاری خارجی آذربایجانغربی به روش  B.O.T  در حوزه شهری  در ارومیه منعقد شد.

 

مراحل تشریفات اداری پروژه تولید برق از پسماندهای شهری ارومیه  باتمام رسید و قرارداد سرمایه گذاری مشارکتی به روش  B.O.T  بین شهرداری و شرکت ییلمازر ترکیه منعقد شد.

 داود ندیم معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه  با اعلام این خبر افزود :

سیستم دفع زباله های شهری در ارومیه به روش سنتی انجام میگرفت و آثار سوئی بر محیط زیست  داشت  فلذا  با پیگیریهای آقای دکتر حضرت پور شهردار ارومیه  ، اعضای  شورای اسلامی شهر خصوصا کمیسیون های خدمات شهری و سرمایه گذاری  و نیز مجموعه مرتبط مدیریت شهری  و با بررسی آخرین تکنولوژی های روز در دنیا در خصوص پسماند شهری نهایتا تکنولوژی معرفی شده از سوی شرکت ترکیه ای ییلمازر تحت لیسانس آلمان مورد توجه مدیران و کارشناسان شهری قرار گرفت و مراحل تشریفات اداری آن بانجام رسید .

بر اساس این قرارداد ، تمام پسماندهای خانگی ارومیه که بین پانصد تا ششصد و پنجاه تن  روزانه ( متغیر در فصول مختلف ) میباشد توسط شهرداری  به این کارخانه تحویل خواهد شد و عملیات سوزاندن و تولید برق از  آن به روش دایجستر انجام خواهد گرفت .

از صفر تا صد این کارخانه توسط شرکت ییلمازر و با سرمایه گذاری خارجی حدود ۹۸ میلیون یورویی به روش  B.O.T  ( ساخت ، بهره برداری ، تحویل ) احداث خواهد شد.

ندیم گفت :

با اعلام ضرورت و اولویت این پروژه توسط شهردار ، بیش از هشت ماه است که معاونت های  اقتصادی و سرمایه گذاری  و خدمات شهری  شهرداری ارومیه و سازمان مدیریت پسماند و سایر مجموعه های مرتبط در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر  پیگیریهای لازم را انجام داده و با اخذ مجوزهای لازم مراحل اداری ان را باتمام رساندند.

وی گفت :

در جریان رسیدگی به این پرونده و بررسیهای کارشناسی  و تکنولوژیکی آن ، هیئتی مرکب از تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مدیران شهرداری از امکانات این شرکت در ترکیه و نیز تکنولوژی مربوطه در آلمان بازدید نمودند.

این کارخانه که تحت لیسانس آلمان  در ارومیه ساخته میشود در نوع خود اولین کارخانه به این سبک و تکنولوژی سبز در ایران است و ظرفیت آن در فاز اول تا ششصد و پنجا تن در روز و در فازهای بعدی تا یک هزار و دویست تن در روز خواهد بود.

در آیین امضا و مبادله ی قرارداد مذکور که روز شنبه  چهارم اردیبهشت ۹۵ با حضور شهردار ، قائم مقام شورای اسلامی شهر ، تعدادی از معاونین شهردار و نیز سرمایه گذار خارجی و هیئت همراه برگزار شد آقای دکتر حضرت پور ، شهردار ارومیه با ذکر این نکته که مزایای این کارخانه خصوصا تکنولوژی  برتر آن موجب ارتقای رتبه شهر ارومیه در بین شهرهای جهان خواهد بود افزود :

تکنولوژی این کارخانه یک تکنولوژی سبز و مطابق با استانداردهای جهانی خواهدبود و هیچگونه آلودگی برای محیط  زیست نخواهد داشت  و کمک شایانی برای چشم انداز سبز و پاک ارومیه  و نوید بخش زندگی سالم برای شهروندان ارومیه ای خواهد بود .

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت