معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه؛ ۱۰پروژه سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه در دست اجرا است

معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه گفت: ۱۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری که تنها ویژه شهرداری است، در ارومیه شناسایی شد.

به گزارش روابط عمومی شهر داری ارومیه؛ داوود ندیم در اولین نشست خبری معاونت سرمایه گذاری در سالن جلسات شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه در دست اجرا است، بیان کرد: هزاره سوم به نام هزاره اقتصاد دانش ‌محور نام‌گذاری شده که در این هزاره مدیریت و توسعه شهرها و کشورها بدون تبعیت از اصول، موازین و مبانی  اقتصاد دانش ‌محور امکان ‌پذیر نبوده و مانع از دوام و بقای سازمان‌های سنتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ‌ گونه ساختار اقتصادی برای شهرداری‌ها تعریف نشده است، اظهار کرد: ساختار سنتی اداری شهرداری‌ های کشور جوابگوی امر توسعه شهرها نیست و لزوم تغییرات اساسی در ارکان، قوانین و مقررات شهرداری‌ها بیش از پیش به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه به اقدامات انجام شده از زمان تشکیل معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه اشاره کرد و افزود: سند توسعه شهر ارومیه با همکاری یکی از دانشگاه‌های ارومیه در دست تهیه است.

ندیم با بیان اینکه مطالعات استراتژی توسعه شهر ارومیه در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه امسال مطالعات به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: اجرای جامع‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری که در کشور تدوین شده در شهر ارومیه آغاز شده است.

معاون سرمایه گذاری شهرداری ارومیه در ادامه پروژه های اوریاد و رزت را جزو طرح های مهم و تاثیرگذار اقتصادی و تجاری ارومیه دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخلاف اوریاد در مراحل اجرایی پروژه رزت شاهد برخی کارشکنی ها بودیم که همین امر موجب شد تا قرارداد ساخت این مجتمع فسخ شود و از هفته آینده ادامه کار توسط شهرداری اجرا می شود.

وی همچنین از اتمام طراحی و نقشه‌برداری خط یک تراموای شهری ارومیه خبر داد وگفت: برای اتمام خط یک تراموای شهری که به طول ۱۰ کیلومتر پیش‌بینی شده، ۲۴۰ میلیارد تومان به صورت ارزی و ریالی هزینه شده است.

ندیم افزود: علاوه بر آن خط دوم آن در سال آینده اجرایی شده و ایده‌پردازی و مطالعات خط سوم و چهارم آن نیز در دستور کار قرار دارد.

و درپایان از راه‌اندازی مدرن‌ترین شهربازی شمال غرب کشور در ارومیه خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی شهربازی مدرن ارومیه از جمله اقدامات مورد نظر بوده که یک سری از دستگاه‌ها خریداری شده و سایر اقدامات در حال انجام است.

معاون سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه اظهار داشت: شهربازی مدرن ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده و سرباز شمال غرب کشور خواهد بود.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت