پیشنهاد شهرداری ارومیه در مجمع شهرداران آسیایی با اکثریت قاطع اعضا تایید شد.

پنجمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی باحضور بیش از ۱۵۰ میهمان خارجی از بیش از ۳۳ شهر آسیایی درتاریخهای هفتم تا دهم  شهریور در شهرهای تهران و قزوین برگزار  شد.

داود ندیم، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ارومیه با اعلام این مطلب افزود : موضوعات حمل ونقل وترافیک، فرهنگ، اقتصاد وگردشگری شهرهای آسیایی از محورهای این نشست بود. مجمع شهرداران آسیایی که به عنوان یک شبکه همکاری و ارتباطی بین شهرداران آسیایی در سال ۲۰۰۸ میلادی به ابتکار شهردار تهران پایه گذاری شد، هم اکنون به عنوان یک تشکل تخصصی پیشتاز در مناسبات بین المللی میان شهرهاست.

تعدادی  از مقامات داخلی و خارجی در سطوح ملی ومحلی، تعدادی از سفرای کشورهای آسیایی مقیم تهران، برخی از روسا و نمایندگان سازمان های بین المللی مانند سازمان شهرهای متحد دولت های محلی(UCLG)، سازمان کلان شهرهای مهم جهان (METROPOLIS)، سازمان شهروندان جهانی(WCO)، سازمان شهرهای جاده ابریشم،

گروه کشورهای اسلامی بزرگ در حال توسعه(D۸)، مرکز اسکان بشرسازمان ملل متحد(UNHABITAD)، مجمع شهرهای اسلامی و همچنین نمایندگان آژانس های وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در شهرتهران، در مراسم افتتاح این اجلاس حضورداشتند

نماینده شهرداری ارومیه  در این نشست افزود :

پیشنهاد شهرداری ارومیه که  در اجلاس هایکو چین  توسط آقای حضرت پور شهردار ارومیه  مطرح گردیده  بود و در بیانیه نشست نیز امده بود  مجددا در این نشست مطرح گردید و با استقبال گرم حاضرین و با اکثریت اعضا  مورد موافقت قرار گرفت .

در این پیشنهاد امده است که زیر نظر مجمع مذکور کمیته ای با عنوان کمیته اقتصادی وسرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی تشکیل شود و در آن کمیته تخصصی نسبت به تبادل تجربیات و استفاده از توانمندی نهادهای عمومی و شرکتهای خصوصی شهرهای آسیایی و تدوین راهکارهای خروج از موانع مالی  اقدام گردد.

گزارش کامل این پیشنهاد  از سوی شهرداری ارومیه  به دبیرخانه مجمع تقدیم گردیده است .

ندیم در قسمتی ازسخنرانی خود در این نشست گفت :

همه ی ما ، ایده ها و برنامه هایی در بخشهای مختلف ترافیک ، گردشگری ، محیط زیست ، فضای سبز ، توسعه و… برای شهرهایمان داریم اما اجرایی شدن همه آنها منوط به وجود منابع مالی یا استفاده از روشهای مختلف مشارکت و سرمایه گذاری  میباشد فلذا تشکیل کمیته ای که بتواند شهرهای آسیایی را به ایده های خود برساند ضروری و لازم به نظر میرسد.

سپس این پیشنهاد توسط دبیر مجمع به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت