انتخاب سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران بعنوان دبیر خانه کمیته معاونین و مدیران سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور

نشست هم اندیشی معاونین و مدیران سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور  به میزبانی سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران در روز های چهاردهم وپانزدهم مرداد ماه سال جاری در سالن کنفرانس برج میلاد تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران ، در ابتدای این نشست که معاونین و مدیران  سرمایه گذاری  شهرداریهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، قم، کرج، ارومیه، همدان، کرمان، رشت، زاهدان و اراک حضور داشتند جناب آقای مهندس صارمی زاده مدیر محترم دبیر خانه کلانشهرها ضمن خیر مقدم به حضار بر اهمیت موضوع سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در توانمند سازی شهرداریهای کشور و نیز ضرورت انتقال تجارب و دستاورد های کلانشهرها به همدیگر و سایر شهرداریها ونیز تقویت دبیر خانه کمیته تاکید کرد.

در ادامه جناب اقای مهندس احمدی مدیر عامل محترم سازمان سرمایه گذاری ومشارکتهای مردمی شهرداری تهران ضمن خیر مقدم به مهمانان و اعضای کمیته ، دستاوردهای شهرداری تهران را در این زمینه تشریح نموده وبر ضرورت هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در بین شهرداریهای کشور در این خصوص تاکید نمود.

 در بخش بعدی نشست جناب آقای مهندس مزجی معاون محترم اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری مشهد و دبیر محترم کمیته، ضمن تشریح مجموعه اقدامات انجام گرفته و دستاوردهای کمیته طی سال گذشته ، براهمیت استفاده از تجربیات موفق و دستاوردهای کلانشهرها ی دنیا در این زمینه تاکید و هماهنگی بیشتر شهرداریهای کشور بویژه کلانشهرها را دراین خصوص خواستار شد.

در ادامه جناب آقای دکتر احمد پور داریانی مشاور عالی شهردار تهران در امور اقتصادی و سرمایه گذاری بعنوان سخنران و صاحب نظر مدعو به ایراد سخن پرداختند که اهم مطالب ایشان به چالش های اصلی کلانشهرها، سرمایه گذاری در کلانشهرها راهی برای فائق آمدن براین چالش ها ، نحوه ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری شهری ، باز تعریف کارکردهای شهری، ساختار های مختلف تامین مالی شهرداری های کلانشهرها اختصاص داشت که مورد توجه حضار قرار گرفت.

در نشست بعداز ظهر در خصوص مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری،  نحوه گسترش فعالیتها و ایجاد ظرفیتهای جدید در راستای توانمند سازی شهرداری ها و مشارکت فعال و موثر بخش خصوصی در اجرای طرح ها و پروژه توسعه شهری و سرمایه گذاری و نیز مبانی قانونی و ضوابط و مقررات مورد استفاده در زمینه فرآیند سرمایه گذاری و مشارکت و نیز شیوه نامه ابلاغی وزارت محترم کشور بحث و گفتگو شد.

در ادامه نشست ضمن تبادل نظر در خصوص ساختار کمیته ، دبیر خانه و کارگروههای تخصصی آن ، اعضاء کمیته ضمن قدر دانی از معاونت محترم اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری مشهد درطی مدت مسئولیت کمیته ، سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران را بعنوان دبیرخانه جدید کمیته معاونین و مدیران سرمایه گذاری کلانشهرها انتخاب نمودند.

در راستای عملیاتی نمودن اهداف و وظایف کمیته، ۳ کارگروه تخصصی به شرح زیر انتخاب گردیدند تا با هماهنگی دبیرخانه کمیته اقدامات برنامه ریزی شده را به انجام رسانند :

۱-کارگروه سرمایه گذاری و مشارکتها

۲-کارگروه منابع مالی و بازاریابی

۳- کارگروه آموزش وبهبود فرآیند ها

در ضمن اعضاء کمیته در پایان نشست از پروژه های مجموعه اراضی عباس آباد ( پل طبیعت ، گنبد مینا و شهر گل ) و نیز پروژه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران بازدید نمودند.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت