رحمانی در اصفهان: بیکاری جوانان از تحریم خطرناک تر است

نصرنیوز: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز،‌آذرشهر و اسکو گفت: بیکاری جوانان تحصیل کرده از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان خطرناک تر است.

به گزارش نصرنیوز، رضا رحمانی در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن اصفهان، افزود: هیچ تهدیدی بر ما جدی نیست و از هیچ تهدیدی نمی ترسیم؛ اما از بیکاری جوانانمان می ترسیم زیرا لشکر بیکاران یک تهدید واقعی برای جامعه است.

وی با بیان اینکه شاکله اصلی دولت یازدهم صنعتی است و ما جهت گیری دولت در ثبات اقتصادی را تایید می کنیم، اظهار کرد: دولت یازدهم توانسته است به نحو احسن ثبات را به محیط کلان اقتصاد بیاورد و سخنان شخص رییس جمهوری در این زمینه بسیار موثر بوده است.
نماینده مردم تبریز،‌آذرشهر و اسکو با بیان اینکه نظرات کلی ما با دولتمردان در بخش صنعت یکی است، تصریح کرد: در اولویت بندی ها اختلاف نظرهایی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه ۶ ماه از تصویب قانون خروج از رکورد توسط مجلس می گذرد، خواستار تسریع اجرای این قانون شد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات، ۱۷ درصد از واحدهای تولیدی کشور تعطیل هستند، اظهار کرد: برای خروج از رکود و رونق واحدهای تولیدی، رفع مشکلات سرمایه در گردش و نقدینگی این واحدها باید در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: نقدینگی برای این واحدها همانند جریان خون در بدن است و باید مشکلات نقدینگی این واحدها را با اتخاذ راهکارهای مناسب از بین ببریم.
رحمانی با اشاره به اینکه برای رونق کار و تولید مشکل قانون نداریم، گفت: چنانچه مشکلات قانونی نیز بر سر راه کار و تولید وجود داشته باشد، مجلس حاضر است قانون را اصلاح کند.
وی با مخالفت با این موضوع که به دلیل ناامنی در منطقه، واحدهای تولیدی کشور بازارهای خود را از دست داده اند، اظهار کرد: داشتن بازار یکی از محاسن صنعت و واحدهای تولیدی ما است اما در تولید مشکل داریم.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وابستگی بودجه کشور به نفت، گفت: بودجه جاری کشور هم اکنون ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۷۰ میلیارد دلار است.
وی با طرح این پرسش که اگر نفت نداشتیم باید ۷۰ میلیارد دلار را از کجا تامین می کردیم، افزود: چنانچه متکی به نفت نبودیم رفتار ما در قبال تولید تغییر می کرد و به فکر تولید و صادرات کالا بودیم.
رحمانی عنوان کرد: فکر تولید و صادرات، اشتغال به همراه دارد و اشتغال، تهدیدات کشور را از بین می برد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به عضویت نمایندگان بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار و کمیسیون تلفیق، خطاب به بخش خصوصی گفت: این یک فرصت برای بخش خصوصی است تا بتواند در کنار تصمیم گیران بخش های اجرایی و قانونگذاری دیدگاههای خود را برای رونق کسب و کار اعمال کند.

Check Also

بزرگترین هولدینگ حوزه شهری ترکیه برای سرمایه گذاری به تبریز می‌آید.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز در راس هیئتی مرکب از شهرداران مناطق و اعضای کمیسیون …

طراحی سایت