وال استریت ژورنال : سرمایه گذاران به بازار ایران چشم دوخته اند

تهران – ایرنا – روزنامه امریکایی وال استریت در گزارشی با عنوان سرمایه گذاران به بازار ایران چشم دوخته اند به مشاهدات یک مدیر سرمایه گذاری از ایران پرداخته که موقعیت این کشور را بسیار مطلوب توصیف کرده است .

این روزنامه در گزارش خود که بامداد دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود قرار داد، در مورد مشاهدات دومینیک بوکور- اینگرام از ایران نوشت : وی اخیرا از یک اقتصاد رو به رشد مملو از شرکتهای به خوبی اداره شده دیدار کرده است تا حدی که این مدیر مالی مستقر در لندن برای سرمایه گذاری مناسب دیده است.

تهران مکانی که هدف تحریم های بین المللی قرار گرفته است صید دومینیک در این دیدار توصیف شده است.

وی گفت : من از کشورهایی دیدار کرده ام که همه چیز در آنها رو به شکوفایی و بسیار عالی بود ولی هیچ یک از آنها زیر ساختی در سطح ایران نداشتند.

بازار سهام یکصد میلیارد دلاری ایران در کانون اصلی توجه قرار دارد مشروط بر این که هیچ محدودیتی در مورد سرمایه گذاری صورت نگیرد .

علاوه بر این ، بیش از ۳۰۰ شرکت در فهرست بورس تهران قرار دارند که بسیاری از آنها براثر سالها تلاش برای رشد کردن در مواجهه با تحریمهای اعمال شده ، مهارت مدیریت و مقاومت را یکجا جمع کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است : اگر انتقال ایران از یک بازار حاشیه ای تحت سلطه سرمایه گذاران داخلی به یک بازار آزاد در حدی متناسب با اقتصادش باشد، جنبه مثبت زیادی خواهد داشت.

ارزش شرکتهایی که در بورس تهران قرار دارند حدود ۲۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است که به نسبت اکثر بزرگترین بازارهای نوظهور پایین تر است.

وال استریت ژورنال در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با گروه پنج به اضافه یک برای نیل به یک توافق نهایی می نویسد : به امید این توافق ، ده ها شرکت مالی دیگر دیدارهای حقیقت یابی از ایران از زمان توافق هسته ای اولیه در ماه اوریل داشته اند.

برخلاف شرکتهای چند ملیتی ، شرکت هایی چون شارلمانی و ‘ فرست فرونتیر کاپیتال ‘ در آمریکا نیستند که در آن محدودیت ها در مورد معامله با ایران شدیدتر از اروپا است، لذا این شرکت ها می توانند معاملاتی انجام دهند ولی خود را از تیررس نهادهای تحریم کننده دور نگه دارند و در عین حال امریکا طیف گسترده از فعالیت های مالی را منع کرده است .

این روزنامه به نقل از رامین ربیعی مدیر اجرایی شرکت تورکوآز که مدیریت ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه را به عهده دارد، می نویسد :’ ما ده سال است که در انتظار این لحظه بودیم . ما در حال گسترش دادن گروه فروش و گروه سرمایه گذاری خود هستیم . ‘

وی با اشاره به گزارشهایی که مرتبا به زبان انگلیسی در این مورد ارائه می شود، افزود :’ وقتی تقاضا شروع شد ما می خواهیم مطمئن باشیم که قادر به برآورده کردن این تقاضا خواهیم بود. ‘

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت