شهرداری میاندوآب کلید توسعه را زد

اولین همایش سرمایه گذاری شهر میاندوآب  با حضور پر شور دهها نفر از مسئولین و سرمایه گذاران بخش خصوصی  روز یکشنبه دهم خرداد  ۱۳۹۴   در این شهر برگزار شد.

در این همایش یک روزه که به همت شهرداری و شورای اسلامی میاندوآب تشکیل شده بود ، امام جمعه ، شهردار ، مدیر کل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، مدیر کل شهر و شوراها ، دبیر کمیته سرمایه گذاری کلانشهرها ، معاون فرماندار و مدیران عامل نمایشگاه  بین المللی تبریز  و نمایشگاه  میاندواب سخنرانی نمودند و حمایت همه جانبه خود را از سرمایه گذاری در این شهر اعلام نمودند. بعد از ظهر این روز نیز  مرکز نمایشگاهی میاندواب که به همت بخش خصوصی  تاسیس و احداث شده است مورد افتتاح و بهره برداری  قرار گرفت.

میاندوآب یکی از شهرهای مهم استان آذربایجانغربی است  که در مسیر غرب به  شرق  ( استانهای غربی به مرکز کشور) ، دروازه  ورودی  اروپا و پتانسیل های طبیعی و خدادادی بیشماری را دارا میباشد. این شهر مستعد برای پروژه های صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ، صنایع پایین دستی ، گردشگری ، خدمات ، نمایشگاه و … میباشد.

به گزارش سایت خبری روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری میاندوآب ،  در مراسم افتتاحیه این همایش پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار  میاندوآب به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون رفت و گفت: برای نیل به توسعه باید راهکارها را احصا کرده و در راستای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنیم.

فرهاد جودی با تاکید بر اینکه باید از توانمندی های داخلی برای توسعه استفاده کنیم، اظهار کرد: نباید کسی بیرون از مرزهای این کشور برای ما خط سیر توسعه  طراحی کند، بلکه ما باید با استفاده از توانمندی های داخلی، توسعه و پیشرفت را محقق سازیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: اقتصاد مقاومتی، کلیدی ترین و اساسی ترین راه نجات اقتصاد کشور است.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار میاندوآب هم چنین بر لزوم برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها برای پیشرفت میاندوآب تاکید کرد.

دومین سخنران مراسم،امام جمعه میاندوآب بود که در سخنان خود بر لزوم مدیریت جهادی و تفکر ملی در کنار کارهای فنی و مهندسی تاکید کرد.

مدیریت جهادی، فکر ملی و توجه به مسائل علمی زمینه ساز توسعه

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده گفت: برای اینکه میاندوآب را قطب توسعه و الگوی پیشرفت کنیم باید تلاش کرده و همت بلند داشته باشیم.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: بنده از طرف تمامی مسئولان شهر، قاطعانه اعلام می کنم که از سرمایه گذاران در این شهر حمایت می کنم.

وی با تاکید بر اینکه باید موانع سرمایه گذاری را رفع کرد، افزود: باید شب و روز تلاش کرد و در این راه هم مسئولان باید از سرمایه گذاران حمایت واقعی کرده و دست او را بگیرند نه اینکه مانع تراشی کنند.

حسن زاده با تاکید بر مدیریت جهادی برای حل مشکلات، تصریح کرد: برای توسعه باید فکر ملی داشت و فکر ملی هم باید با مدیریت جهادی و توجه به کارهای مهندسی و فنی همراه شود تا شاهد توسعه باشیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه روسای بانک ها هم از سرمایه گذارارن حمایت کنند، اظهار کرد: باید پشتیبان سرمایه گذار بود تا زمینه برای توسعه فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نفع جامعه و عموم مردم بر نفع شخصی ترجیح داده شود، گفت: برای پیشرفت باید همدل و همزبان بود و میاندوآب نیز این لیاقت را دارد که در آینده به اردبیلی دیگر تبدیل شود و به افق های روشن دست یابد.

نگاه ما به میاندوآب، خدماتی است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی دیگر سخنران این مراسم بود که وی نیز بر لزوم ارتقا جایگاه میاندوآب و استان در زمینه جذب و مشارکت سرمایه گذاران تاکید کرد.

جعفر صادق اسکندری در سخنان خود با اشاره به اینکه میاندوآب یکی از شهرهای مهم و استارتژیک در منطقه است، گفت: نگاه ما به میاندوآب، بیشتر از آن که صنعتی باشد، خدماتی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی، توجه به نقش صنایع است، بنابراین باید در این زمینه اقدام اساسی و مهمی انجام داد.

وی با بیان اهمیت راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی در میاندوآب، افزود: طرح اولویت دار ما برای میاندوآب و منطقه، ایجاد دهکده لجستیک و شهرک صنعتی تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

اسکندری تصریح کرد: همچنین می توان با حمایت از سرمایه گذاران، زمینه را برای اشتغال زایی بیشتر جوانان فراهم کرد.

دبیر کمیته سرمایه گذاری کلان شهرهای کشور چهارمین فردی بود که به پشت تریبون رفت و به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

میاندوآب می تواند دروازه ایران به اروپا باشد

داوود ندیم  با نمایش تصاویری از سرمایه گذاری در نقاط مختلف دنیا و نقش آن در توسعه وپیشرفت، گفت: فکر و اندیشه و خلاقیت نقش مهم و تاثیرگزاری درتوسعه و بالندگی دارند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها وپتانسیل های منطقه برای سرمایه گذاری اظهار کرد: هم اکنون در دنیا سالانه هزاران میلیاردیورو پول در زمینه جذب گردشگری عاید کشورهای مختلف می شود.

دبیر کمیته سرمایه گذاری کلان شهرهای کشور با اشاره به اینکه باید برای سرمایه گذاران داخلی زمینه را فراهم کرد، افزود: یکی از محورهای اصلی سرمایه گذاری، فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری تولید محور است که سبب رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به این امر می شود.

ندیم با بیان اینکه میاندوآب اکنون می تواند نقش تبریز و شهر دروازه اروپا را بازی کند، تصریح کرد: مشارکت آحاد مردم و دولت و بخش خصوصی می تواند زمینه را برای توسعه میاندوآب فراهم کند.

وی هم چنین در پایان گفت: در امر اقتصاد کشوری، جای فرماندهان اقتصاد خالی است.

تلاش برای رفع موانع سرمایه گذاری

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی هم به عنوان یکی از سخنرانان مراسم، گفت: از سال گذشته تا کنون ۱۲ طرح سرمایه گذاری در شهرداری های استان به بهره برداری رسیده و۳۱ طرح نیز مطالعه شده است.

علی داداش زاده با اشاره به اینکه در کل طرح های سرمایه گذاری در سطح استان سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: شورای عالی سرمایه گذاری که در استان ها برگزار می شود، در جهت رفع موانع سرمایه گذاری تلاش می کند.

وی با تاکید بر نقش سرمایه گذاران بخض خصوصی در پیشرفت و توسعه،افزود: شهرداری ها باید بتوانند از توان سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای عمران و آبادانی تلاش کنند.

موقیعیت بی نظیر میاندوآب برای توسعه

شهردار میاندوآب هم به عنوان آخرین سخنران مراسم با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سطح شهر میاندوآب در سال گذشته، گفت: میاندوآب ازموقعیت بی نظیر، پتانسیل و ظرفیت خوبی برای پیشرفت برخوردار است.

عبدالله عبداللهی با بیان اینکه میاندوآب شهر پیوندهاست، اظهار کرد: میاندوآب در چهارراه ارتباطی شمال غرب کشور قرار دارد ولی تاکنون به جایگاه شایسته خود دست نیافته است که باید در این راستا تلاش کنیم.

وی توضیحاتی را درباره پروژه های با قابلیت سرمایه گذاری در میاندوآب ارائه کرد.

Check Also

فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دوم قطار شهری تبریز

تبریز- دو فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر استفاده از تسهیلات فاینانس برای تامین اعتبار …

طراحی سایت